ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT BELI PADA KOPI KETJE PANJANG

Authors

  • Dinda Mareta Universitas Bandar Lampung
  • Herry Goenawan Soedarsa Universitas Bandar Lampung

DOI:

https://doi.org/10.54593/awl.v5i1.246

Keywords:

Consumer Satisfaction, Product Quality, Price, Promotion, and Consumer Interest.

Abstract

This research aims to determine and analyze the factors that influence consumer interest in Ketje Panjang Coffee. Population is the sum of all possible values, calculated and measured, so that the population of this study are consumers of Ketje Panjang Coffee. The sample in this study was identified using the lemshow formula, it was found that the sample size was 100 respondents. This analysis uses statistical calculations to facilitate testing for data analysis, therefore the above analysis uses the SPSS 25 application tool. This research uses multiple linear regression analysis or tests, coefficient of determination tests and t tests. The research results show that the factors that influence consumer interest, such as consumer satisfaction, product quality, price and promotion, show that they partially influence consumer interest, and product quality is the factor that most influences consumer interest. Ketje Panjang Coffee should improve consumer interest by maintaining consumer satisfaction, product quality, price and promotion with efforts to correct errors in Ketje Panjang Coffee so that consumer interest can increase.

References

Aries, M., Sunarti, S., & Mawardi, M. Kholid. (2018). Pengaruh Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian (Survei Pada Make Up Artist Yang Membeli Dan Menggunakan Produk Kryolan Di Kabupaten Bojonegoro). Jurnal Administrasi Bisnis, 60(3), 36–44.

Arikunto, S. (2020). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka. Cipta.

Assauri, S. (2018). Manajemen Pemasaran (Dasar, Konsep & Strategi). Depok: PT. Raja Grafindo Persada.

Bahrudin, M., & Zuhro, S. (2016). Pengaruh kepercayaan dan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan. BISNIS: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam. https://doi.org/10.21043/bisnis.v3i1.1463

Christina, V., & G. Soedarsa, H. (2022). SWOT Analysis of Noodle Shop Product Business Development 81 During the Covid 19 Pandemic. SINOMIKA Journal: Publikasi Ilmiah Bidang Ekonomi Dan Akuntansi, 1(1), 37–46. https://doi.org/10.54443/sinomika.v1i1.130

Ernawati, D. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Inovasi Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Hi Jack Sandals Bandung. Jurnal Wawasan Manajemen, Vol. 7 Nomor 1.

Fitriani, A. ., & Fornio Barusman, A. . (2022). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA MELSTORE LAMPUNG. SIBATIK JOURNAL: Jurnal Ilmiah Bidang Sosial, Ekonomi, Budaya, Teknologi, Dan Pendidikan, 1(8), 1353–1362. https://doi.org/10.54443/sibatik.v1i8.177

Indrasari, M. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Surabaya: Unitomo. Press.

Irawan, H. (2021). Prinsip Kepuasan Pelanggan. Jakarta: Elex Media Komputindo.

Kotler, P & Armstrong, G. 2016. Dasar-Dasar Pemasaran. Jilid 1. Edisi Ke. 9. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P, & Keller, L. K. (2017). Manajemen Pemasaran. Pearson Education.

Kotler, P. and Keller, Kevin L. 2016: Marketing Management, 15th Edition New. Jersey: Pearson Pretice Hall, Inc.

Perdana, M. F. A., & Mulyadi, D. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Konsumen Terhadap Minat Beli Ulang Pada Toko Grosir Zahra Purwasari Kabupaten Karawang. Nanggroe: Jurnal Pengabdian Cendikia. Vol 2, No 3.

Putri, L. H. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Pembelian Ulang Konsumen Terhadap Produk Naget Delicy. Jurnal Performa : Jurnal Manajemen Dan Start-up Bisnis, 1(2), 162–170. https://doi.org/10.37715/jp.v1i2.138

Sudiro, F. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Iklan Terhadap Minat Beli Konsumen Amdk Amidis Di Semarang. Serat Acitya – Jurnal Ilmiah Untag Semarang Volume 7 Nomor 1 , 12-27.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Susanti, D. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Minat Konsumen Dalam Membeli Produk Tupperware Pada Perumahan Griya Tika Utama Pekanbaru. Menara Ekonomi, 3(5), 23–32.

Syahputra, R. R., & Herman, H. (2020). Pengaruh Promosi Dan Fasilitas Terhadap Keputusan Menginap Di Os Hotel Batam. Jurnal Ilmiah Kohesi, 4(3), 81–89.

Tjiptono, F. (2017). Service Management edisi 3. Jilid 1. Yogyakarta: Erlangga.

Tsaniya, R., & Telagawathi, N. L. W. S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen di Kedai Kopi Nau Kecamatan Seririt. Jurnal Manajemen Perhotelan dan Pariwisata. Vol. 5 No. 1.

Yoebrilianti, A. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Minat Beli Produk Fashion Dengan Gaya Hidup Sebagai Variable Moderator (Survei Konsumen Pada Jejaring Sosial). Vol. 8 No. 1 (2018): Jurnal Manajemen. from https://doi.org/10.30656/jm.v8i1.660

Downloads

Published

2024-08-29